Japan Visitor: What's happening in Tokyo, Nagoya, Kyoto, Osaka, Shimane Japan

Home    Japan Travel Guide     Tokyo Guide     Contact     Auction Service     Japan Shop

Wednesday, April 20, 2011

Kazuyoshi Saito Anti-Nuke Song

斉藤和義 ずっとウソだった


We found this song on youtube by Japanese singer Kazuyoshi Saito.

Here are the lyrics in Japanese and English translation (thanks to Mina!)

この国をあるけば、げんぱつが54き If you walk in this country, there are 54 nuclear power plants

きょうかしょもCMもいってたよ”あんぜんです” Textbooks and commercials said, It is ”Safe”

おれたちをだまして、いいわけは”そうていがい” They deceived us and the excuse is “unexpected”

なつかしいあのそら、くすぐったいくろい雨   I miss that sky, tickling black rain

ずっとウソだったんだぜ   They have always lied to us

やっぱ ばれてしまったな   It was revealed, as I thought

ほんとウソだったんだぜ  It was really a lie.

げんしりょくは あんぜんです  Nuclear Power is “Safe”!

ずっとウソだったんだぜ  They have always lied to us

ホウレンソウ、くいたいな  I want to eat spinach.

ほんとウソだったんだぜ  It was really a lie

きづいてたろ このじたい  You have known this circumstance

かぜにまうほうしゃのうは もう止められない We cannot stop the radiation blowing in wind

なんにんがひばくすれば きづいてくれるの  How many people should be exposed to radiation until you notice?

この国のせいふ  The government in this country

このまちをはなれて うまい水みつけたかい  When you left this town, did you find tasty water?

おしえてよ やっぱいいや  Tell me, well no thanks.

もうどこにも にげばはない  There is nowhere to run away.

ずっとウソだったんだぜ

とうでん、ほくでん、ちゅうでん、きゅうでん  Tokyo denryoku, hokkaidou denryoku, Chuubu denryoku, Kyushu denryoku

もうゆめばかり見ないで  Stop dreaming any more

ずっとクソだったんだぜ  It has always been “shit” 

それでもつづけるきだ  They still want to continue the plan

ほんとクソだったんだぜ  It was really “shit”

何かがしたいこのきもち  this feeling I want to do something about it

ずっとウソだったんだぜ

ずっとクソだったんだぜ



© JapanVisitor.com


Like this blog? Sign up for the JapanVisitor newsletter

Yahoo Japan Auction Service
Japanese Friends
Rent A Tokyo Apartment
Japan Job Search
Rough Guide To Japan

No comments: